Monday, October 5, 2009

OMG !

okeyh2
aku ade cite gempak ( rse nye )
aku stat dari pagy
aku bngon tido , tros ngadap tv
tgk jam , da pkul 9.45
aku ta breakfast agy , tp aku ta lapa
so aku pown pk , na mkn ke tidk
3 kali pk , aku pown mkn , sbb na jge aty mak aku ( anak yg baeq la kate kn xD )
mkn , baring , chat . mkn , baring , chat
itu la kje aku dari pagy smpai tgh ary
mak aku da balek , adeq aku pown da balek
so aku pown borink thp gaban , barink la kejp
mak aku tetibe klua dari dapo , mak aku ckp
" mama ade dgr bnyi api la , bau pown ade "
bile mak aku klua umh je , tgk sbela
mak aku jerit
" api idop balek ! "
aku da glaba gile cpt2 on suis pam ( ngh glaba pown bole berfikir agy xD )
" fiqa ! on suis pam cpt !! "
" awl2 lagy da on "
mak aku lari klua ngn adeq aku
tyme niy aku blom mandy agy
so aku msok bilik , pk na tuka baju ke ta
sbb tyme tu aku pkai baju kaften ( a.k.a baju klawa )
pk pnye pk , aku cpt2 klua . mls na pk lme2
bile da klua , aku tgk mak aku cm ta semangt je na pdm kn api
aku amek paip geth nye , tros try pdm
bile api mken jauh , geth nye plak da ta smpai
aku ckp kat mak aku
" ma , fiqa gy tuka baju jap . mama try arr pdm dulu "
mak aku cpt2 amek pstu hale kat api ( walaupown ta smpai )
aku pown tuka la baju
bile da tuka , lari klua umh
aku amek geth nye , pegy kat tmpt api tu
aku try jugk pdmkn
mak aku ckp kat adeq aku
" dayah ! cpt tepon abah ! "
adeq aku pown pegy la call
aku da bengang gile , tgk geth nye ta smpai
aku pown msok , tgk2 bpk aku da smpai
aku suroh adeq aku tarik geth nye ( sbb tersngkut )
" dayah na siap pegy skola la ! bwat la sendiri ! " ( rjin plak dye na pegy skola )
" tlg bende niy pownn kao ta bley tlg ke ?!! "
adeq aku da takowt
tlg je la tarikkn ( adeq aku mmg takowt klau aku ngamok )
bpk aku cpt2 pnggil sorg jiran aku yg pndai bab2 niy
mak aku plak pegy anta adeq aku pegy skola
tnggal la aku sorg , try pdm kn api
" fiqa , jgn stop hale kn air . cube stakat yg mampu . "
bpk aku pesan sbelum pegy
aku doa la dlm hati
" Ya Allah , bile bpk aku na balek niy ?! aku da ta tau na bwat ape !! "
Alhamdulillah , aku ternmpk bpk aku kat seberng jln ( na lints )
aku bagy geth nye kat bpk aku
" fiqa da ta tau na bwat cmne . smpai situ je fiqa bley pdm "
aku tgk kat gate umh aku
ade jiran aku ngh jln msok umh aku ( bpk aku pnggil dye nasir kowt )
dye tgk api nye cmne
pstu dye ckp ape yg patut bwat
bpk aku ade pikirn sndiri , pi la bwat bende laen
tp aku still kne pegng geth nye
pkcik nasir pown pegy blek umh dye ( tyme tu mak aku da blek )
mak aku tnye
" nasir na pegy mne ? ta kn blek umh kowt ? "
" a'a la . ta kn dye ta na tlg ? dye da on the way balek tu "
bpk aku tetibe suroh aku amek parang
aku pndng mak aku , mak aku ckp
" amek parng pnjng "
" tau la ! ta kn la parng pendek " ( dlm aty )
lari msok umh , amek parng , pstu klua
tyme na klua tu , aku sempat agy tgk keadaan lntai umh aku
kotor ! sbb aku laa .. hehe
aku bagy mak aku
" bagy kat abah la , kat sane tu "
bpk aku ade dekat ngn api tyme tu . bpk aku tetibe pndng
aku tnjuk la parng nye
bpk aku babai ( mkne nye ta na la tu )
pstu mak aku pkse aku bagy
haish .. da arr slua ngn baju aku da itam !
nseb baek muke aku still okeyh ;D
aku klau bley na je lalu kat jln yg da jadi mangse kebakaran tu ( short cut )
tp mak aku ta kasy
sbb still ade api
aku pown terpkse lalu jln jauh
bagy kat bpk aku , aku tros jln kat umh aku
asap da arr byk gile
aku bley pulk jln ttp mte !
nseb bek ta kne lnggar
sume org tgk jerp
bile aku da smpai , tgk2 pkcik nasir on da way msok umh aku
dye ade bwk bekas yg org gne ntok rcun rumpt
dye suroh isi air , mak aku pown ikowt je
dye explain lagy ape yg jadi
aku pown tercengang je ( ta phm pnye psl )
dye pegy la kat tmpt yg still ade asap ( n api kecik )
aku pegy klua , tgk2 ade jiran aku yg cine ngah pdmkn api gne bekas rcun rumpt jugk
aku pndng mak aku , mak aku ckp
" tu cine kat dpn umh . smlm mse ade api , ank dye cpt2 amek air pstu pdmkn "
terkejut aku dgr ! ( ta tau knape )
pstu aku tetibe dgr bunyi siren bomba
mak aku ckp
" jgn bomba dtg cni sudh ! "
padahal aku hrp sgt bomba dtg , senng ckit kje kitorg
mak aku pown smbong ckp
" nasir kte , klau bomba dtg , dye caj RM 5000 ! "
aku da terkejut gile tyme tu
mahal siot !!
aku pown terpk dlm aty
myb dye cmpo skali ngn bebel dye agy
da abes tu , bpk aku balek opis ( dgn bdn bau asap xD )
pkcik nasir pown ckp la , dye da abes pdmkn
mak aku hulur arr dwet
pkcik nasir ta mo time
sedih aku ( ta tau knape )
so , tmt la kesah psl ary niy
eh , before tht
mse adeq aku blek skola , dye ade kate
" td kat skola agame , acik kantin pkai mask . sbb kan ade 2 kebakaran ( sbela umh aku ngn kat mne nth ) "
ape2 hal pown , aku syg jiran aku ! aku ingt kn aku ta de jiran . hehe . sorrie ;)
okeyh
da abes !

p/s : aku simpati ngn kao fas . ;)

0 comments: