Sunday, October 4, 2009

open house umh zaza & pengalaman baru ?



ary niy aku kne pegy umh zaza , coz dye ade bwat open house
sume jenis perasaan tetibe dtg kt aty aku tanpe dijemput
perasaan gementar , gembire , sedih , marah
aku pown ta tau knape
okeyh2 , forget about it
pagy2 lagy , aku da kne bngon ( phm2 je la )
lps bwat ape yg patut , aku ngadap laptop ( lagy )
aku lyn je la sesape kat ssb
pkul 10.45 , aku pegy amek sya kt umh dye ( becoz aku baek aty pi bagy dye tmpng )
pstu aku stret pegy umh fas
fafa kate , dye na dtg amek pkul 11
bile da pkul 11 , kitorg pown klua ( sbb fafa ta tau umh fas )
tnggu pnye tnggu , ta smpai2 . da arr pns plak tu
pstu fafa tetibe call
dye kate dye dtg pkul 11.30 pulk
aku dgn bengang nye , ikowt je la fas ngn sya msok umh
bile da pkul 11.30 , kitorg pown klua
tnggu pnye tnggu , ta smpai2 jugk
da arr pns , bley itam mke aku !
pstu kitorg pown berdiri je la kat bwk pokok
tgk jam , da pkul 11.50
fafa pown smpai
dye pown bwk la kitorg pegy umah zaza
da smpai tu , kitorg bwat la ape yg patut
best mmg best
tp aku tgk sume bwat mke bosan ( terutame skali aku )
tyme balek , fas n sya tmpng aku ( itu pown na cite ke ? )
thnx kpd zaza ( i mean sesape je la yg berkaitan ngn mende niy ) sbb bagy dwet rye
RM 10 !!


okeyh
abes cite psl open house umh zaza
skarg psl pengalaman baru
knape aku bwat tjuk cmtu ?
nth , aku pown ta tau
okeyh2
mule2
aku klua dari bilik , pstu mak aku pnggil
mak aku ckp
" fiqa , ckp kt abah , api da maken besa "
aku pown tgk la api sesat mne plak yg mken membesa tuh
rpe nye sbela umh aku jew
myb mak aku yg pi baka kowt
aku ngn glaba pown pi bgtau bpk aku
" abah ! mama ckp api mken besa ! "
bpk aku pown cpt2 tgk besa mne api tuh
tekejut bpk aku tgk !
api tu besa nye ...
lagy tinggi dari umh aku !
bpk aku cpt2 on suis pam , pstu klua
" fiqa ! pegy amek kunci gate ! "
" mama ! kunci yg mne satu ? "
mak aku da jeling je aku
aku pown dgn rse takowt nye pi la amek kunci yg aku rse btol
" niy ke kunci nye ? "
" ye la ! cpt bg kat abah ! "
aku pown lari la klua umh ( takowt kne marah pnye psl )
cpt2 aku bukk gate nye
" fiqa ! pnggil mama cpt ! " ( smbil pdmkn api )
" kejp la ! fiqa tgh bukk gate niyh ! "
" cpt la ! bhye btol mama tu . spatut nye jgn maen baka je . kan da jadi cmniy . "
aku ngn blurr nye pi la jerit
" MAAA ! ABAH PNGGIL !! "
" yela ! "
" ayokk , abah mrh "
" bia la abah mrh , i dont care "
bile da smpai kt tmpt kejadian
bpk aku pown bebel arr pnjng lebo
aku bwat derk jerp
sbb da arr aku pns ( api pnye psl )
cmpo ngn bpk pnye bebel , tebako tros tlinge ( walaupown ta de kne mengne )
aku da ta thn bau asap , aku bagy kunci gate kat mak aku
" nnty kunci tau "
" mama tau la "
aku tnggu kejp
tgk bpk aku pdmkn api
baru aku tau , ssh na pdmkn api
so aku pown blah msok umh
ngadap komputer balek

tamat la kesah nye
xD

0 comments: